עו"ד תאונות עבודה

שתף ב-

תאונת עבודה היא "אירוע חריג ופתאומי" ועובד שנפגע במהלך עבודתו זכאי לתשלום דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי עבור ימי ההיעדרות מהעבודה והוצאות שיש לו הטיפול הרפואי. תביעה לקבלת התשלומים מהמוסד לביטוח לאומי, רצוי להגיש באמצעות עורך דין מנוסה בתאונות עבודה. תאונות עבודה מתרחשות כל יום והן יכולות להפתיע כל אחד ואחת, גם אלה היושבים על כיסא במשרד או יוצאים מהבית בדרכם לעבודה. תאונה, במובן הקלאסי של המילה היא אירוע תאונתי רגיל כגון: נפילה, פגיעה ממכונה, תאונת דרכים בעבודה וכדומה.
משרד עורכי הדין סאמי אבו ורדה מספק שירות משפטי מול המוסד לביטוח לאומי בתחומי תאונות עבודה, תאונות אישיות, מחלות מקצוע, מיקרו טראומה ותביעות נזיקין. עו"ד סאמי אבו ורדה, בקיא בתביעות תאונות עבודה וביטוח לאומי מדגיש כי נפגע אשר נגרמה לו תאונת עבודה עקב רשלנות המעביד, צריך לעמוד על זכותו לקבלת פיצוי מן המעביד על נזקיו הגופניים, הנפשיים, על הוצאותיו הרפואיות ועוד. מעבידים משלמים דמי ביטוח לאומי במטרה להבטיח את זכויות עובדיהם, בין היתר בעת קרות תאונת עבודה. התביעות של נפגעי תאונות עבודה מתנהלות בפועל מול חברות הביטוח. עורכי הדין במשרד סאמי אבו ורדה מלווים את הלקוחות באופן אישי בכל שלבי התביעה, החל משיחת ייעוץ ראשונית, דרך הפניה לחוות דעת רפואיות ועד לייצוג בפני הוועדה הרפואית, כולל במהלך הבדיקה עצמה, וכן הגשת התביעה וניהול המשפט בפועל.

לעו"ד אבו ורדה נסיון של מעל 30 שנות הצלחה בתביעות תאונות עבודה! בכדי לברר מהן זכויותיכם התקשרו וקבעו שיחת או פגישת יעוץ ללא התחייבות 072-3971638.

מדוע חשוב להתקשר בהקדם לעו"ד מנוסה בתאונות עבודה

חשוב לדעת: עובד שנפגע ב"תאונה עבודה" יכול לתבוע לא רק את הביטוח הלאומי אלא גם את מעבידו, עקב רשלנות המעביד בשמירה על כללי הבטיחות. בדרך כלל ,המעסיקים מבוטחים על ידי חברות הביטוח כנגד פגיעות גוף של עובדיהם.
המעביד מיוצג על ידי עורכי דין מטעם חברות הביטוח, והפיצוי לנפגע תאונת עבודה לא ישולם על ידי המעביד אלא על ידי חברת הביטוח. מסיבה זו, יש צורך בייצוג העובד שנפגע על ידי עו"ד מנוסה בתחום נזקי גוף ותאונות עבודה,, שיכול להתמודד מול חברות הביטוח ועורכי הדין שלהם.
כדאי לדעת., שכר עורך הדין בתביעות נזיקין לא נקבע על פי השלב שבו הגעת אליו, אלא באחוזים, כך, שפנייה מוקדמת ככל האפשר לעו"ד המנוסה בתחום תאונות עבודה וביטוח לאומי, לא תייקר את שכר טרחתו.

כיצד מוכיחים שהאירוע היה תאונת עבודה?

כדי לבסס תביעה על נכות שנגרמה כתוצאה מתאונת עבודה, יש להוכיח שלושה דברים:

  • הראשון- הוכחת "תאונת עבודה".
  • השני- הוכחת נזק או נכות כתוצאה מהתאונה.
  • השלישי- הוכחת הקשר הסיבתי בין התאונה לנכות.

ההוכחות הללו קשורות בין השאר לתקנות ונהלים של הביטוח הלאומי וכן לצורך בחוות דעת של מומחים רפואיים בתחומים שונים. מהסיבות הללו, רצוי שעו"ד בעל ניסיון וידע בתחום תאונות העבודה , ילווה את התיק מתחילתו ועד סופו.

תאונת עבודה מה עושים?

ההתנהגות של הנפגע אחר תאונת עבודה היא החשובה ביותר. תחילה יש לפנות לטיפול רפואי דחוף, בין אם זה לחדר מיון של בית חולים או לבדיקה בקופת חולים כאשר הפגיעה קלה יחסית.
השלב השני והחשוב לא פחות, הוא לתעד את תאונת העבודה במקום האירוע, לצלם את מקום האירוע, לכתוב את הנסיבות והגורמים המעורבים ולאסוף את המסמכים הנוגעים לתאונה. במידה ויש עדים למקרה יש לקחת את פרטיהם האישיים ודרכי ההתקשרות אליהם. הדבר שחשוב ביותר הוא ליצור קשר עם עורך דין מנוסה ובקיא בתחום תאונות עבודה בהקדם האפשרי ולא לדחות את הנושא. פנייה מוקדמת עדיפה ושומרת על האינטרסים שלך מפני טעויות שאתה עלול לעשות.

תאונת עבודה - מי משלם לעובד שנפגע בעבודה?

תאונות עבודה הן בתחום טיפולו של המוסד לביטוח לאומי. עובד שנפגע במהלך עבודתו זכאי לתשלום "דמי פגיעה" מהמוסד לביטוח לאומי עבור ימי ההיעדרות מהעבודה והוצאות הטיפול הרפואי. לצד הפגיעות הפיזיות, ישנם גם פגיעות נפשיות שההתאוששות מהן דורשת זמן החלמה ממושך.

בחלק ניכר מהמקרים, המוסד לביטוח לאומי אינו ממהר להכיר באירוע כ"תאונת עבודה". לעתים, יש צורך במאבק משפטי על מנת לקבל הכרה כתאונה בעבודה. לכן, יש חשיבות רבה בבחירת עורך דין לתאונות עבודה שיהיה מנוסה וותיק, כך שיוכל לייצג אותך מול המוסד לביטוח לאומי בכל תביעה של תאונת עבודה ולא פחות מזה, עורך הדין צריך ללוות אותך לוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי, שם נקבעים אחוזי הנכות מהתאונה.

תשלומי הביטוח הלאומי לנפגעי תאונות עבודה

במקרה של נכות, כתוצאה מהפגיעה במהלך העבודה, זכאי העובד לפיצוי ו\או ל"קצבת נכות" מהביטוח הלאומי, בגין פגיעותיו עקב תאונת העבודה.
הביטוח הלאומי משלם תחילה תשלום של עד 3 חודשים בגין דמי פגיעה ולאחר מכן תשלום עבור נכויות זמניות ולבסוף תשלום על נכות צמיתה. התשלום עבור הנכות הצמיתה יכול להיות מענק חד פעמי ויכול להיות תשלום חודשי.
חישוב הסכומים המגיעים לנפגע מהביטוח הלאומי הוא לעתים הליך מסובך זאת בהתאם לכלל המשפטי ולהוראת החוק, לפיה יבחר ביטוח לאומי לפעול ולשלם. פירוש הדבר שקביעת הסכום ע”י הביטוח הלאומי איננה תורה מסיני ואיננה בהכרח נכונה. מומלץ לבדוק את החישוב באמצעות עורך דין שמתמחה בתחום.

אם נפגעת בתאונת עבודה פנה למשרדינו עוד היום וקבע פגישת ייעוץ ללא כל התחייבות !

חישוב דמי פגיעה ביטוח לאומי

להלן הזכאות- נכות לצמיתות בין 0%-8% לא מזכה במענק. נכות 9% -19% מזכה במענק חד פעמי. נכות של 20% ומעלה מזכה בקצבה חודשית.

מענק חד פעמי מחושב לפי דרגת הנכות והשכר ברוטו במשך 3 חודשים לפני התאונה, לדוגמא :נכות 15% לצמיתות. ממוצע שכר ברוטו בשלושה חודשים אחרונים לפני התאונה 10.000 ₪ המענק: ₪ X 75% X 15% X 43 = 48.375 10000₪
נכות 20% לצמיתות X 75% X 20% = 1.500 10,000₪ נטו לחודש לכל החיים.

נכות 100% לצמיתות ₪ X 75% = 7.500 10000₪ נטו לחודש לכל החיים.

חישוב הסכומים המגיעים לך מביטוח לאומי לעתים פשוט ולעתים מסובך וזאת בהתאם לכלל המשפטי ולהוראת החוק לפיה יבחר ביטוח לאומי לפעול ולשלם, כך שקביעה של הסכום ע”י ביטוח לאומי איננה תורה מסיני ואיננה בהכרח נכונה. מומלץ לבדוק את החישוב באמצעות עורך דין שמתמחה בתחום.
כמו כן, בחלק ניכר מהמקרים הביטוח הלאומי אינו ממהר להכיר בכל אירוע כ"תאונת עבודה". לעתים יש צורך במאבק משפטי על מנת לקבל הכרה כתאונה בעבודה. לכן, יש חשיבות רבה בבחירת עורך דין שיוכל לייצג אותך מול המוסד לביטוח לאומי בכל תביעה של תאונת עבודה.

אם נפגעת בתאונת עבודה פנה למשרדינו עוד היום וקבע פגישת ייעוץ ללא כל התחייבות!

שאלות ותשובות בדיני תאונות עבודה

את המוסד לביטוח לאומי והמזיק ככל שהוא קיים.

כאשר התביעה היא על תאונת עבודה שכר הטרחה יהיה 17% ועוד מע"מ. למידע נוסף בנושא שכר טרחת עו"ד תאונות עבודה.

כן תאונת דרכים במסגרת העבודה נחשבת לתאונת עבודה

מגישים תביעה לביטוח לאומי ולחברת הביטוח המבטחת.

חובה להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום ובדיני עבודה

ההגדרה השכיחה ביותר הינה אובדן של 75% מכושר העבודה של המבוטח לעסוק בעבודה בה עסק עד לתאונה או בעבודה דומה על פי השכלתו וניסיונו.
“המבוטח ייחשב כבלתי כשיר מוחלט לעבודה אם עקב מחלה או תאונה, נשלל ממנו בשיעור של 75% לפחות, ולתקופה העולה על תקופת ההמתנה הקבועה בפוליסה, הכושר לעבוד במקצוע שבו עבד או לעסוק בעיסוק שבו עסק עד אותה מחלה או תאונה ושבעקבותיהן נבצר ממנו לעסוק בעיסוק סביר אחר המתאים לניסיונו, להשכלתו ולהכשרתו. אם לא הייתה למבוטח תעסוקה בזמן התחלת אי הכושר, יחשב המבוטח כבלתי כשיר מוחלט לעבודה, אם עקב מחלה או פגיעה בגופו, יהיה המבוטח מרותק לביתו”.

על מנת לענות על ההגדרה של אי כושר חלקי, נדרשים שני תנאים:

  1. סיבות רפואיות.
  2. ירידה בהכנסות המבוטח ב – 25% לפחות.

מקרה בו ישנן מספר פוליסות המכסות אובדן כושר עבודה: מקרה בו ישנן כמה פוליסות בהן ניתן כיסוי לאובדן כושר עבודה, הפיצוי החודשי בביטוח חיים שיקבל המבוטח מהמבטח או מכל המבטחים יחד, לא יעלה על 75 אחוז מההכנסה החודשית הממוצעת של המבוטח שקדמה למועד אובדן כושר העבודה שבעבורו משולם הפיצוי.

המבוטח יקבל תגמול חודשי במקרה של אובדן כושר עבודה, עד לקרות אחד האירועים הבאים:

  1. החלמתו של המבוטח או חזרתו לעבודתו (עפ”י הגדרת מקרה הביטוח).
  2. מות המבוטח.
  3. תום תקופת הביטוח.
  4. תום שנת הביטוח בה ימלאו למבוטח 65 שנה (בד”כ). יש לציין כי בעקבות העלאת גיל הפרישה בהמשך לחוק גיל פרישה (התשס”ד) 2004, עודכנה תקופת התגמול לגיל הפרישה בפוליסות חדשות.

מאמרים בנושא תאונות עבודה

דילוג לתוכן