fbpx

השריפה ברכבת הוכרה כתאונת דרכים

29 דצמ 2010

השריפה ברכבת הוכרה כתאונת דרכים
סיפר מאי דהן, פקח שהיה על הרכבת כי “הנוסעים צעקו שהם רואים אש ועשן מהחלון”, הוא מספר גם “ניסיתי לקרוא לנהג במירס, אבל מרוב הבלגן אחד נוסעים העיף לי אותו מהיד”.
דהן גם לא הצליח למשוך בבלם החירום. במשך כל אותו הזמן הנהג המשיך לנסוע מבלי להבחין במתרחש בקרונות האחוריים. רק כשרכבת חלפה ממול הצליח הנהג בפסים הנגדיים להודיע לנהג השני על האש בקרונות. “לאחר שהוא גילה לקחו עוד 200 מטר עד שהוא הצליח לעצור סופית. כל הנוסעים התחילו לקפוץ מהחלונות ואנחנו הפעלנו מטפים שלא ממש הועילו. הם היו צעצוע ליד האש , היא הגיעה לגובה של 3 מטר. ראיתי את אסון הכרמל שתיים מולי. מצד אחד אני רואה קרון עולה באש, ומצד שני נוסעים מבוהלים. הייתה ממש פאניקה, חשבנו שאנחנו נשרפים”.
דהן נפצע קל מחתכים בידיים ו ממכות יבשות לאחר שניפץ חלונות וקפץ מהרכבת. הוא פונה אתמול לבית החולים סורוקה שבבאר-שבע, שם טופל בחדר המיון ושוחרר בשעות הערב לביתו.
מתברר שהפצועים מהרכבת יכולים כעת לתבוע את שלהם, ” הם זכאים לפיצוי במסגרת ביטוח החובה של הרכבת לתאונות דרכים”, קובע עורך דין לתאונות דרכים סאמי אבו ורדה.
לדבריו שריפה ברכבת מוכרת כתאונת דרכים לכל דבר, ולכן הנוסעים שנפגעו יכולים לתבוע פיצויים במסגרת ביטוח החובה של רכבת ישראל בחברת “הפניקס”. עוד קובע העו”ד אבו ורדה כי כל מי שנפצע בקרון הרכבת בדרכו לעבודה, בחזרה מהעבודה או בנסיעה לצורך עבודתו זכאי לתבוע מהמוסד לביטוח לאומי הכרה בפגיעה כ”פגיעה בעבודה”.

• פגיעה מירי תאונת עבודה

• גמלת נכות מעבודה לעצמאים

“לשמחתנו אין בארץ הרבה ניסיון בתאונות רכבת, אבל יש בתאונה זו הרבה מהמשותף לתאונות של כלי רכב בכל הקשור לפיצוי הנפגעים”, מסביר עו”ד אבו ורדה. “בכל מקרה עדיף לנפגעים להתייעץ עם עורך דין לפני שיחתמו על הצעות הפיצוי שיציעו להם רכבת ישראל וחברות הביטוח”.

 השרפה ברכבת הוכרה כתאונת דרכים
השרפה ברכבת הוכרה כתאונת דרכים
נגישות